PlayStation Gold Wireless Headset-anmeldelse

På trods af at det er langt mere populært end pc-markedet, er konsolpladsen faktisk et slags sjovt sted med hensyn til spilheadset. Intet spilheadset til den nuværende generation af konsoller er fuldt kompatibelt med hver konsol, og når de fungerer, er der ofte funktioner, der er tilbage på pcen – oftest surroundlyd. I det store og hele løses disse problemer ikke snart, men det betyder ikke nødvendigvis, at du skal nøjes med færre funktioner på en konsol.

Sony PlayStation Gold Wireless Headset giver trådløs lyd og surround sound til PlayStation 4 for under $ 100. På papir er det et imponerende produkt, men er det faktisk noget godt?

Redaktørens note: Denne anmeldelse blev opdateret 9. september 2020 for at inkludere yderligere ofte stillede spørgsmål svar.

Hvem er PlayStation Gold Wireless Headset til?

• Playstation 4-spillere, der ønsker noget behageligt til stuen.

Hvad er der i kassen?

Ikke afbildet: Fortnite-hudkupon, der sandsynligvis vil overbevise tusinder af 12-årige til at købe dette headset.

Der kommer ikke meget med æsken med PlayStation Gold Wireless Headset. Der er headsettet, dets inkluderede USB RF-dongle og et mikro-USB-opladerkabel. Også, hvis du er en person, der bliver begejstret for den slags ting, er der en kode til PlayStation-tema Fortnite-skin.

Hvordan er PlayStation Gold Wireless Headset?

Dette er ikke et spilheadset, jeg bruger med andre platforme end PlayStation 4.

Én ting bliver meget tydelig efter kun et stykke tid; dette headset er rettet mod at komme ud af din vej så meget som muligt – på godt og ondt – og en stor del af det kommer ned til, hvad det er lavet af. PlayStation Gold Wireless Headset er primært et plastikhovedtelefon. Det er ekstremt let, lavet med et enkelt plastbånd dækket af kunstlæder. Det klemmer sig fast uden problemer, men ikke så meget for at mærke noget mærkbart tryk.

Hovedtelefonerne er runde og ret lave. For at redegøre for dette tilføjede Sony en meget stejlere vinkel inde i ørekoppen, så dit øre føles virkelig beliggende i hovedtelefonen. Personligt fandt jeg dette yderst behageligt, men hvis dine ører endda er lidt på den større side, vil det ikke være. Selv lette tryk kan blive temmelig akutte efter et par timers spil, og dette ser ud til at være designet til for snæver en række ører. Det siger sig selv, men spillere med briller ville finde noget frygteligt gunstigt her.

Disse ørepuder er behagelige, men kun hvis du ikke har store ører

Hvis du er i den heldige gruppe med ørerne i den rigtige størrelse, er du inde til noget ret behageligt. Jeg glemte næsten, at jeg havde headsettet på et par gange under testningen, dvs. i det mindste indtil jeg havde brug for at ændre nogen af indstillingerne.

PlayStation Gold Wireless har et udvalg af knapper og kontakter, der ringer til venstre hovedtelefon. På bagsiden er der en volumenknap, en surroundlydknap og en mikrofon-knap til lydløs. På forsiden er der en afbryder og en vippeknap til justering af spillyd og chatbalance. Helt ærligt er det hele lidt meget. Alle knapper føles det samme, og jeg befandt mig ofte i at fumle rundt alt for længe, da alt hvad jeg ønskede var at sænke lydstyrken.

Forbindelse

PlayStation Gold Wireless Headset forbinder til enheder, der bruger en 2,4 GHz RF USB-adapter, så du behøver ikke bekymre dig om lydforsinkelsen, som Bluetooth undertiden bringer. Når batteriet er løbet tør, kan du altid tilslutte en PlayStation-controller ved hjælp af den medfølgende aftagelige 3,5 mm ledning. 3,5 mm-forbindelsen understøtter ikke surround sound, men i det mindste behøver du ikke vente med at bruge hovedtelefonerne, indtil de er genopladet.

Batteri

Sony gør ikke gør krav på, hvor længe batteriet til dette headset skal vare, men i vores test fandt vi, at det lykkedes lidt over 8 timer og 8 minutters kontinuerlig afspilning. Du kan måske finde ud af, at du får mere end det, i betragtning af at vores test kører lidt højere end mange lytter til hovedtelefoner (~ 75dB). Men hvis du spiller med surround sound hele tiden, vil du sandsynligvis ikke engang se det 8-timers mærke.

Spil med PlayStation Gold Wireless Headset

Headsettet er så let, at jeg næsten glemte, at jeg havde det på til tider.

Spiller spil med PlayStation Gold Wireless Headset er en ret nem oplevelse med et par ulemper. Dette er åbenbart et PlayStation-centreret headset, og det er den platform, du får den bedste tid med. Headsettet bringer 7.1 virtuel surroundlyd til PlayStation 4 uden behov for ekstra software – det er bare (endnu en) en knap på venstre hovedtelefon (for at være klar er der en valgfri app, men du mangler ikke noget ved at ignorere den).

Ved at spille spil som Fortnite og Star Wars Jedi: Fallen Order, blev det straks klart, hvor godt surround sound-funktionen fungerer. Der er intet som at kunne skifte mellem stereo og 7.1 på farten for virkelig at bemærke forskellen. Forskellen i Fortnite var nøjagtigt så betydelig, som du ville forvente, med spil lyder som fodspor og skud, der kommer fra det, der føltes som enhver vej. Imidlertid blev jeg virkelig ramt af, hvordan surround sound påvirker omgivende lyd i Fallen Order – Boganos insektlyde og dyrehjul virkelig omslutter dig, når du løber rundt i verden.

Oplevelsen på pc er betydeligt mindre bemærkelsesværdig . Surroundlyd understøttes ikke på platformen, så du sidder fast med stereolyd, og lydstyrkekontrol bliver ret underligt. Når du slutter PlayStation Gold Wireless Headset til en pc, fungerer volumenkontrollen på computeren ikke fuldt ud. Det eneste der hæver eller sænker lydstyrken på headsettet er vippeknappen på venstre hovedtelefon. Den faktiske spiloplevelse på pcen er fin, men volumenproblemet lægger bestemt en dæmper på tingene.

Hvordan lyder PlayStation Gold Wireless Headset?

Den lille nedgang i basområdet bør virkelig ikke genere nogen.

Alle fortalte, at PlayStation Gold Wireless Headset faktisk har ret anstændig lyd til et gamingheadset. Der er en lille nedsat vægt i basområdet, men ellers udsender headsettet nøjagtig lyd til omkring 3.000Hz. Dypet efter det er relativt lavt og sandsynligvis for at undgå naturlige resonanser i øret.

Når du spiller spil, betyder det, at du ikke skal have nogen problemer med at fremhæve lyden af fodspor eller tale, selv når de konfronteres med et hagl af skud.

I musik betyder den betydelige nedsættelse af det meget lave basområde nogle lyde, hvoraf mange er mest almindelige i EDM, måske være lidt sværere at høre end de ellers skulle. Du skal dog for det meste ikke have noget problem med at høre alle dele af en given sang.

Ligeledes kan nedtoningen i højen muligvis gøre lyden af nogle strenge og bækkener lidt sværere at høre, men intet for stort. Stan Rogers-klassikeren Watching the Apples Grow har utallige guitar- og violinpartier, der alle er lagdelt ovenpå, men PlayStation Gold Wireless Headset kæmpede aldrig med klarhed på noget tidspunkt.

Selv med en anstændig forsegling, blokerer dette headset virkelig ikke meget.

Når det kommer til isolation, ja, PlayStation Gold Wireless er bare ikke særlig god. Det er behageligt, men hovedtelefonpuderne er ret tynde. Det er dog ikke så meget for et gamingheadset. Den gennemsnitlige åbning og lukning af en dør eller et køleskabs hvirvel er ikke ligefrem de store distraktioner og lyde, noget som ANC er bygget til. Bare forvent ikke at høre meget, hvis du tager det udenfor.

At opnå selv dette magre isoleringsresultat er dog baseret på, at du er i stand til i tilstrækkelig grad at danne et segl omkring dine ører. Jeg havde ikke meget problem, da jeg brugte headsettet, men jeg havde også en helvede tid til at montere dem på vores testenhed – folk med større ører vil sandsynligvis have lignende problemer.

Mikrofon

Det er svært at finde et spilheadset med en mikrofon, der er lige så dårlig som PlayStation Gold Wireless Headset.

Mikrofonen til PlayStation Gold Wireless Headset er med et ord dårlig. Fra et frekvensresponsperspektiv har den en ret betydelig dip i basområdet, hvilket kan få dybere stemmer til at lyde ret forvrængede. Overvægten i det høje område giver mening, da det får sibilante lyde (F-, S- og SH– lyde) til at komme mere tydeligt igennem.

Dog det virkelige problem med denne mikrofon vises ikke på frekvensresponsdiagrammet. Der er et ret vigtigt problem med klarhed her, og det ser ud til at stamme i vid udstrækning fra det faktum, at mikrofonen er indlejret i venstre hovedtelefon, snarere end fastgjort til en ledning. Det lyder lidt som om du taler ind i en dåse. Lyt til dig selv:

Indlæser afstemning

Skal du købe PlayStation Gold Wireless Headset?

Hvis det er en lav prioritet at have mikrofon, og du måske vil have en anstændig surroundlyd på PlayStation 4.

PlayStation Gold Wireless Headset gør en klar indsats for virkelig bare at komme ud af vejen – alt om det er lavprofil på godt og ondt.Hvis dine ører er små nok til at passe, er dette et ekstremt behageligt headset og let nok til at du næppe bemærker det. Inkluderingen af surroundlyd, og uden behov for yderligere software, ikke mindre, gør dette til et meget solidt par trådløse spilhovedtelefoner.

Men den lave profiltilgang skader virkelig mikrofonens ydeevne, og det gør knapperne føles alle ret ens, så følelsen af dem bliver lidt frustrerende. Hvis du vil have noget rettet mere mod udvidede stemmechatsessioner, ville selv et kablet headset som HyperX Cloud Alpha eller Fnatic React sandsynligvis være bedre. Virkelig alt med en tilsluttet bommikrofon kan gøre det bedre end dette. Hvis du er på markedet for noget med lidt mere batterilevetid, er headset som SteelSeries Arctis 7, HyperX Cloud Flight S og Razer Thresher Ultimate alle gode trådløse muligheder, omend til stadig højere priser.

Gå ikke glip af: De bedste trådløse gamingheadset

Alt i alt er PlayStation Gold Wireless Headset et solidt gamingheadset, hvis du er interesseret i at spille singleplayer-spil og en mindre solid, når andre mennesker bliver involveret.

Skriv et svar