PlayStation Gold Wireless Headset anmeldelse

Til tross for at det er langt mer populært enn PC-markedet, er konsollplassen faktisk et morsomt sted med hensyn til spillhodesett. Intet spillhodesett for den nåværende generasjonen av konsoller er fullt kompatibelt med hver konsoll, og når de fungerer, er det ofte funksjoner som er igjen på PC-en – vanligvis surroundlyd. I det store og hele vil disse problemene ikke løses snart, men det betyr ikke nødvendigvis at du må nøye deg med færre funksjoner på en konsoll.

Sony PlayStation Gold Wireless Headset gir trådløs lyd og surroundlyd til PlayStation 4 for under $ 100. På papir er det et imponerende produkt, men er det faktisk noe bra?

Redaktørens kommentar: Denne anmeldelsen ble oppdatert 9. september 2020 for å inkludere flere vanlige spørsmål svar.

Hvem er PlayStation Gold Wireless Headset for?

• Playstation 4-spillere som vil ha noe behagelig for stuen.

Hva er i esken?

Ikke avbildet: Fortnite-hudkupongen som sannsynligvis vil overbevise tusenvis av 12-åringer for å kjøpe dette headsettet.

Ikke mye kommer i esken med PlayStation Gold Wireless Headset. Det er headsettet, den medfølgende USB RF-dongelen og en mikro-USB-ladekabel. Hvis du er en som vil bli begeistret for den slags ting, er det en kode for PlayStation-tema Fortnite-hud.

Hvordan er PlayStation Gold Wireless Headset?

Dette er ikke et spillhodesett jeg vil bruke med andre plattformer enn PlayStation 4.

En ting blir veldig tydelig etter bare en liten stund; dette hodesettet er rettet mot å komme deg så mye som mulig – på godt og vondt – og en stor del av det kommer ned på hva det er laget av. PlayStation Gold Wireless Headset er hovedsakelig et plasthodesett. Den er ekstremt lett, laget med et enkelt plastbånd dekket av kunstlær. Den klemmer seg fast uten problemer, men ikke så mye for å føle noe merkbart trykk.

Hodetelefonene er runde og ganske lavprofilerte. For å redegjøre for dette, la Sony til en mye brattere vinkel inne i ørekoppen, slik at øret ditt virkelig føles plassert i hodetelefonen. Personlig syntes jeg dette var veldig behagelig, men hvis ørene dine til og med er litt på den større siden, vil det ikke være det. Selv et lite trykk kan bli ganske akutt etter et par timers spill, og dette virker designet for for smalt utvalg av ører. Det burde si seg selv, men spillere med briller vil finne noe veldig gunstig her, heller.

Disse øreputene er komfortable, men bare hvis du ikke har store ører

Hvis du er i den heldige gruppen med ører i riktig størrelse, er du inne på noe ganske behagelig. Jeg glemte nesten at jeg hadde på meg headsettet noen ganger under testingen, det vil si i det minste til jeg trengte å endre noen av innstillingene.

PlayStation Gold Wireless har et utvalg knapper og brytere som ringer til venstre hodetelefoner. På baksiden er det en volumknapp, surroundlydknapp og en mikrofon dempeknapp. På fronten er det en strømbryter og en vippebryter for å justere spilllyd og chatbalanse. Oppriktig, det hele er litt mye. Alle knappene føles like, og ofte fant jeg meg selv å fomle rundt altfor lenge når alt jeg ønsket var å senke volumet.

Tilkobling

PlayStation Gold Wireless Headset kobles til enheter som bruker en 2,4 GHz RF USB-adapter, slik at du ikke trenger å bekymre deg for lydforsinkelsen Bluetooth noen ganger gir. Når batteriet er tomt, kan du alltid koble til en PlayStation-kontroller ved hjelp av den medfølgende avtakbare 3,5 mm ledningen. 3,5 mm-tilkoblingen støtter ikke surroundlyd, men i det minste trenger du ikke vente med å bruke hodetelefonene til de er ladet opp.

Batteri

Sony gjør ikke det gjøre noen påstander om hvor lenge batteriet til dette headsettet skal vare, men i testingen fant vi at det klarte litt over 8 timer og 8 minutter med kontinuerlig avspilling. Du kan finne ut at du får mer enn det, gitt at testen vår går litt høyere enn mange lytter til hodetelefoner (~ 75dB). Hvis du spiller med surroundlyd hele tiden, vil du sannsynligvis ikke engang se det 8-timersmerket.

Gaming med PlayStation Gold Wireless Headset

Hodesettet er så lett at jeg nesten glemte at jeg hadde på meg det til tider.

Spiller spill med PlayStation Gold Wireless Headset er en ganske enkel opplevelse, med et par ulemper. Dette er åpenbart et PlayStation-sentrisk hodesett, og det er plattformen du vil ha den beste tiden med. Hodesettet gir 7.1 virtuell surroundlyd til PlayStation 4, uten behov for ekstra programvare – det er bare (enda en gang) en knapp på venstre hodetelefon (for å være klar er det en valgfri app, men du savner ingenting ved å ignorere den).

Ved å spille spill som Fortnite og Star Wars Jedi: Fallen Order, ble det umiddelbart tydelig hvor godt surroundlydfunksjonen fungerer. Det er ingenting som å kunne veksle mellom stereo og 7.1 på farten for virkelig å merke forskjellen. Forskjellen i Fortnite var akkurat så betydelig som du forventer, med spilllyder som fotspor og skuddvekt fra det som føltes som på alle måter. Imidlertid ble jeg virkelig slått av hvordan surroundlyd påvirker omgivende lyd i Fallen Order – Insektlydene og dyrehjelper fra Bogano virkelig omslutter deg når du løper rundt i verden.

Opplevelsen på PC er betydelig mindre bemerkelsesverdig. . Surroundlyd støttes ikke på plattformen, så du sitter fast med stereolyd, og volumkontrollen blir ganske rart. Når du kobler PlayStation Gold Wireless Headset til en PC, fungerer ikke volumkontrollen på datamaskinen helt. Det eneste som vil øke eller senke volumet på hodesettet er vippebryteren på venstre hodetelefon. Den faktiske spillopplevelsen på PC er bra, men volumproblemet legger absolutt en demper på ting.

Hvordan høres PlayStation Gold Wireless Headset ut?

Den svake nedgangen i bassområdet burde egentlig ikke bry noen.

Alt fortalte at PlayStation Gold Wireless Headset faktisk har ganske anstendig lyd for et spillhodesett. Det er en liten de-vekt i bassområdet, men ellers gir headsettet nøyaktig lyd til rundt 3000Hz. Dypet etter det er relativt grunt, og mest sannsynlig er det for å unngå naturlige resonanser i øret.

Når du spiller spill, betyr dette at du ikke skal ha noen problemer med å lage lyden av fotspor eller tale, til og med når de blir konfrontert med et haglskudd.

I musikk betyr den betydelige nedtrekningen i det svært lave bassområdet at noen lyder, hvorav mange er vanligst i EDM, kan være litt vanskeligere å høre enn de ellers burde. Imidlertid bør du for det meste ikke ha noe problem med å høre alle delene av en gitt sang.

På samme måte kan nedtoningen i høyden gjøre lydene til noen strenger og cymbaler litt vanskeligere å høre, men ingenting for stort. Stan Rogers-klassikeren Watching the Apples Grow har utallige gitar- og fele-deler som er lagdelt på toppen, men PlayStation Gold Wireless Headset slet aldri med klarhet på noe tidspunkt.

Selv med en anstendig forsegling, vil dette hodesettet virkelig ikke blokkere mye.

Når det gjelder isolasjon, vel, PlayStation Gold Wireless er ikke veldig bra. Det er behagelig, men hodetelefonene er ganske tynne. Det er ikke så stor avtale for et spillhodesett. Den gjennomsnittlige åpningen og lukkingen av en dør eller kjølen fra kjøleskapet er ikke akkurat de store distraksjonene og lydene noe som ANC er bygget for. Bare forvent ikke å høre mye hvis du tar det utenfor.

Å oppnå selv dette magre isolasjonsresultatet er imidlertid avhengig av at du kan tilstrekkelig danne et segl rundt ørene. Jeg hadde ikke så mye problemer da jeg brukte headsettet, men jeg hadde også en helvete tid på å montere dem på testenheten vår – folk med større ører vil sannsynligvis ha lignende problemer.

Mikrofon

Det er vanskelig å finne et spillhodesett med en mikrofon som er like dårlig som PlayStation Gold Wireless Headset.

Mikrofonen til PlayStation Gold Wireless Headset er, med et ord, dårlig. Fra et frekvensresponsperspektiv har den en ganske betydelig dukkert i bassområdet, noe som kan få dypere stemmer til å høres ganske forvrengte ut. Overvekt i det høye området er fornuftig, da det vil gjøre sibilante lyder (F-, S- og SH– lyder) komme mer fremtredende gjennom.

Imidlertid, det virkelige problemet med denne mikrofonen vises ikke på frekvensresponsdiagrammet. Det er et ganske betydelig problem med klarhet her, og det ser ut til å stamme i stor grad fra det faktum at mikrofonen er innebygd i venstre hodetelefon, i stedet for å være festet til en ledning. Det høres litt ut som du snakker i en blikkboks. Ta en lytte selv:

Laster avstemning

Skal du kjøpe PlayStation Gold Wireless Headset?

Hvis det å ha mikrofon er lavt prioritert, og du vil ha litt anstendig surroundlyd på PlayStation 4, kanskje.

PlayStation Gold Wireless Headset gjør en klar innsats for å virkelig bare komme seg ut av veien – alt om det er lavprofil, på godt og vondt.Hvis ørene dine er små nok til å passe, er dette et ekstremt behagelig hodesett og lett nok til at du knapt merker det. Inkluderingen av surroundlyd, og uten behov for ekstra programvare ikke mindre, gjør dette til et veldig solid par trådløse spillhodetelefoner.

Imidlertid skader den lave profiltilnærmingen virkelig mikrofonens ytelse, og det gjør knappene føles ganske like, så følelsen av dem blir litt frustrerende. Hvis du vil ha noe som er mer rettet mot utvidede talechattøkter, ville til og med et kablet hodesett som HyperX Cloud Alpha eller Fnatic React trolig være bedre. Egentlig alt med en tilkoblet bommikrofon vil gjøre det bedre enn dette. Hvis du er i markedet for noe med litt mer batterilevetid, er hodetelefoner som SteelSeries Arctis 7, HyperX Cloud Flight S og Razer Thresher Ultimate gode trådløse alternativer, om enn til stadig høyere priser.

Ikke gå glipp av: Beste trådløse spillhodesett

Alt i alt er PlayStation Gold Wireless Headset et solid spillhodesett hvis du er interessert i å spille enkeltspillere, og en mindre solid når andre mennesker blir involvert.

Legg igjen en kommentar